Czym są i do czego służą simeringi?

Czym są i do czego służą simeringi?

Każdy układ pracujący wymaga odpowiedniego nasmarowania. To z kolei wymusza na konstruktorach zastosowanie zabezpieczeń zapobiegających wyciekowi olejów czy smarów, jak i przedostawaniu się między ruchome elementy zanieczyszczeń. Do tego służą m.in. simeringi. Czym one są i jak działają? Dowiedz się poniżej.

Co to jest simering?

Najprościej ujmując – simering to pierścień służący do uszczelnienia części obrotowych pracujących, pokrytych określonym smarowidłem. Wykorzystuje się go również do uszczelniania połączeń przesuwanych. W zależności od rodzaju działa w zróżnicowanych warunkach.

Jak zbudowane są simeringi?

Na rynku znajdują się najróżniejsze modele simeringów (więcej o nich poniżej), ale w gruncie rzeczy są one do siebie bardzo podobne. Każdy z nich składa się z 4 podstawowych elementów, w tym m.in.:

  • wykonanej z metalu wkładki usztywniającej,
  • wargi uszczelniającej,
  • sprężyny dociskowej,
  • często – wargi przeciwpyłowej.

Te elementy uszczelniające produkowane są z różnych materiałów.

Rodzaje simeringów

Najpopularniejsze są warianty wykonane z NBR i FPM. Pierwsze charakteryzują się dużą tolerancją na oddziaływanie smarów, olejów i paliw. Pracują w zakresie temperatur od -30° do 100° Celsjusza. Drugie natomiast mają szersze widełki temperaturowe, sięgające od -20 do 200° C. Nie bez powodu gumę FPM nazywa się produktem specjalnego przeznaczenia. Ponadto simering może być wykonany z silikonu, gum ACM, mieszanki teflonu z Gore-Texem i wielu innych tworzyw.

Jak wybrać odpowiedni simering?

Poza tym, że te uszczelniacze wykonywane są z różnych materiałów, produkuje się też różne ich typy. Te zaś zależą od tego, do czego dokładnie są one potrzebne. Jeśli więc nie masz pewności co do tego, który produkt wybrać – skontaktuj się ze sprzedawcą. Specjaliści z dobrego sklepu pomogą Ci w podjęciu decyzji.