Google ads

Specjaliści od marketingu powinni wywiązywać się ze stawianych im wyzwań, a podjęte przez nich kroki muszą zapewniać kontrahentowi realne korzyści. W przeciwnym razie gra nie jest warta świeczki. Dlatego przeprowadź monitorowanie reklam i zobacz, czy kampanie Google Ads działają. Jak tego dokonać? Co wymaga analizy? Sprawdź!

Analityka Google – podstawowe narzędzie

Właściciel biznesu wykupuje kampanie reklamowe, by poprawić sytuację swojej firmy. Ich wdrożenie musi być efektywne. O tym, czy rzeczywiście takie jest, można dowiedzieć się, korzystając z funkcji Google Analytics. Można w niej znaleźć zarówno podstawowe informacje, jak i wygenerować szczegółowe raporty. Żeby jednak w pełni zrozumieć dane płynące z monitorowania reklam, trzeba dobrze znać obsługę programu.

Najczęściej najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie analizy fachowcom z dobrej agencji. Na co zwrócić uwagę przy mierzeniu efektów?

Nadrzędny cel monitorowania reklam – określenie zwrotu inwestycji

O tym, że kampania reklamowa jest prowadzona prawidłowo, decyduje zwrot z poniesionej inwestycji. Jeżeli przychody przewyższają poniesione koszty, można uznać, że dotychczasowy przebieg procesu przynosi oczekiwany rezultat. Dlatego w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić, czy Google Ads zapewniają zyski, czy też w żadnym stopniu nie poprawiły sytuacji ekonomiczne.

W tym celu należy wygenerować raport sprzedażowy i sprawdzić, o ile wzrosły wskaźniki zakupów robionych przez klientów, trafiających na stronę poprzez Adsy.

Sprawdź, jak wzrasta rozpoznawalność marki

Nie zawsze wzrost sprzedaży jest jedynym wyznacznikiem efektywności wdrożonych działań. Nierzadko inwestorowi chodzi o zbudowanie rozpoznawalności marki na rynku. Jeśli ta korzyść jest nadrzędnym założeniem kampanii reklamowej, konieczne jest zweryfikowanie współczynnika klikalności – CTR. Przekazuje on informacje dotyczące tego, ile wejść na stronę w stosunku do wyświetlonych komunikatów marketingowych zanotowała witryna. Jeśli liczba ta jest wysoka, to dowód na to, że Google Ads działają.

Współczynnik konwersji

Ten parametr obrazuje z kolei, ile odwiedzin kończy się zakupami. Jeżeli wynik ten jest niezadowalający, może to znaczyć, że modyfikacji wymaga treść reklamy lub sama oferta. Nawet najlepszy tekst nie przekona klienta do akcji, jeśli np. ceny są wygórowane. Specjalista będzie wiedział, co wymaga poprawy.

Zaufaj najlepszym!

Działania marketingowe warto zlecać najlepszym. Wynajęcie fachowców sprawia, że samodzielne monitorowanie reklam nie jest konieczne. Skuteczność działań szybko będzie dostrzegalna, bez konieczności sprawdzania danych. Jeżeli dotychczasowe Adsy nie przyniosły rezultatu, warto zlecić analizę ich efektywności renomowanej agencji.